onsdag 10. august 2011

Klassisk bygård med asiatisk vri


I dag skal jeg vise dere en utrolig fin og gjennomtenkt leilighet. En venn av meg selger - og jeg benytter anledningen til å dele denne perlen (og de fine bildene) med dere. Her er det bare å drømme seg bort, eller løpe og kjøpe!

  
 Leiligheten er i en klassisk bygård på Torshov, og spenner seg over tre etasjer (hovedsaklig to etasjer pluss hems) og er et godt bevis på hvordan pusse opp en klassisk leilighet med stukkatur i ikke bare moderne stil, men med asiatisk preg.

 


De har hentet mange av materialene direkte fra Bali da de var på ferie der. De fylte en container med stein, fliser, bambus, palmeblader, en 460 kg statue,noen mindre statuer, spesialsydde puter og sengetøy, en vespa, maling og oljer, trappa til hemsen, servant, armatur - ja til og med en fontene! De har brukt seks år på å pusse opp - og du finner mange smarte løsninger for både oppbevaring, intergrert lydanlegg og nedfellbare stikkontaktet i kjøkkenbenken.

Digger badet - og den morsomme bildeveggen i stua, og kjøkkenet med sine skjulte dippedutter. På loftret/hemsen har de også skjult høytalere, som spiller fuglesang hele tiden. Slik blir det stemning av!


Kanskje dette er ditt nye krypinn? Jeg skulle gjerne hatt denne leiligheten som hytte, når jeg tenker etter. En sånn må-ha midt-i-byen hytte....

(brukt bilder fra finn.no med godkjennelse fra kompisen :)

1 kommentar:

  1. Nydelig leilighet - forelsket meg i sofaen - hvilken sofa er det?

    SvarSlett

Veldig hyggelig om du vil legge igjen et lite spor. Tusen takk for titten!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...